Miniconcediu la Orsova

Cum a fost experienta la Orsova (6)

Anul trecut am avut ocazia sa vad putin faleza din Orsova, asa in trecere, jumatate de ora in timp ce ma intorceam de la Craiova, dar destul incat sa imi doresc sa ma intorc sa explorez mai mult. Intamplarea face ca in ultimul timp toata lumea posta pe facebook poze de la Cazanele Dunarii si cu capul lui Decebal. Profitand de cele 5 zile de la stat ce le-am primit dupa ce m-am casatorit civil si dat fiind faptul ca urma si ziua mea de nastere, am vrut sa fac ceva mai special. Asa ca am inceput sa caut cazare la Orsova.

Am devenit experta in booking asa ca daca aveti nevoie de ajutor sa va gasesc ceva frumos, avantajos ca pret si cu vedere la mare, Dunare, munte, etc :))) puteti sa apelati cu incredere la mine. Unii ar spune ca sunt putin cu capul ca ma pun sa caut atata si citesc recenzii si caut poze reale facute de cei ce au trecut deja pe acolo, dar pana acum am fost foarte multumita de alegerile mele si a meritat sa dedic timp acestui aspect. Asa am ajuns la Casa Doma din Orsova. Cu o nota de 8,7 pe booking si cu o nota de 9,4 ca si locatie va garantez ca pozele sunt cat se poate de reale, de asta am facut si eu cateva pentru voi.

Casa Doma ofera camere dotate cu Tv cu ecran plat si eu am avut si un mini frigider, care am inteles ca lipsea din unele camere. De asemenea eu am avut baie cu dus si toaleta in camera, dar nu toate sunt asa, unele au toaleta pe hol si asta consider ca ar fi un minus. Pe booking se preciza ca exista aparat de cafea in camera si nu era asa, dar asta nu pot sa zic ca m-a deranjat foarte tare. Toate camerele sunt dotate cu aer conditionat ceea ce e divin cu temperaturile din ultima vreme. Inca un minus destul de mare ar fi usile glisante de la balcon deoarece nu se inchideau bine. Proprietatea are bucatarie comuna dotata cu tot ce ai nevoie daca vrei sa gatesti si cu un living destul de spatios. Sa stiti ca au si fier de calcat, va spun asta pentru ca pentru mine e ceva esential :)), de multe ori il indes in bagaj.

Cum a fost experienta la Orsova (16)

Chiar daca am dat si peste unele minusuri cum va povesteam mai sus, piscina superba si peisajul demential din camera mea pur si simplu m-a facut sa uit de ele. Piscina e curatata regulat, apa e potrivit de calda si foarte fain luminata noaptea. Jur imprejur sunt sezlonguri si de asemenea un loc pentru gratar si pentru a lua masa afara.

Cum a fost experienta la Orsova (17)

Sa nu va povestesc ce senzatie ai cand stai in piscina si privesti Dunarea si nu auzi sunete de masini si ambulante, m-as putea obisnui sa locuiesc acolo :)). M-ar inspira maxim sa scriu pe blog si ar fi locul ideal sa citesc. Am stat doar 2 zile dar m-am intors mai relaxata decat daca fi fost o saptamana oriunde altundeva.

Cum a fost experienta la Orsova (9)

Ce m-a dezamagit maxim a fost orasul in sine. Extrem de pustiu pana in ora 21 cand in marele parc amenajat cu leagane, tobogane, banci, era plin ochi, dar in mare parte de parinti cu copii pana in 5 ani. Am fost socata de cat de multi copii are Orsova :)).

Cum a fost experienta la Orsova (10)

Am ajuns sa vizitez si Parcul General Ion Dragalina si am fost socata de cat poate fi de mizerabil. Bine, practic intreg orasul mi se pare asa, gunoaie aruncate la niciun metru de tomberon, doze de bere si pungi de chipsuri aruncate in Dunare. Mi-a lasat un gust foarte amar ce am vazut.

Parcul este amenajat pe o peninsula artificiala si poarta numele celui care a condus trupele romane in 1916 in ofensiva germano-austro-ungara. Este un loc frumos pentru plimbari si cam atat. Exista aici un mic debarcader de unde se pleaca in excursii cu vaporul si salupa pe Dunare, stiu asta pentru ca am fost si eu ❤ .

Cum a fost experienta la Orsova (11)

Cum a fost experienta la Orsova (15)

M-a inspirat maxim locul sa imi fac zeci de poze :)), mi-ar fi util sa am un asa loc dragut in Timisoara pentru a poza anumite tinute vara.

Chestia asta de mai jos a fost ceva candva dar acum e in pericol de prabusire asa ca mai bine stati la distanta.

Cum a fost experienta la Orsova (14)

Din cate am inteles de la localnici, orasul vechi este acum sub ape, el fiind inundat in timpul lucrarilor efectuate in 1970, pe lacul de acumulare Portile de Fier. Chiar daca astazi orasul apartine judetului Mehedinti, in trecut apartinea Banatului. E considerat un oras turistic si chiar are mare potential dar din pacate cred ca nu se gasesc investitori ca Orsova sa devina Monte Carlo de Romania.

N-am gasit un restaurant ok, lipsesc terasele pe malul Dunarii, care ar trebui sa existe la fiecare 2 metrii….pacat. Pana la urma am gasit unde sa bem o cafea buna si sa gustam un peste delicios, la New Wave pe terasa. Chiar va recomand sa mancati un peste acolo daca ajungeti prin Orsova. In schimb, pana sa gasim acest local am mai dat peste cateva asa zise restaurante unde stateau niste barbati la bere, miroasea a alcool groaznic sau conditiile nu erau unele potrivite pentru a lua pranzul, respectiv cina.

Cum a fost experienta la Orsova (13)

Pe de alta parte am descoperit ca Orsova are o cofetarie cu prajituri mega bune si asta datorita surprizei facute de sotul meu (wow ce fain suna :)) ), care isi dorea sa suflu in lumanari de ziua mea. Pe langa faptul in sine ca eram acolo cu el, intr-un loc atat de frumos, asta a fost o supriza pe cat de frumoasa pe atat de delicioasa. Ma bucur ca nu se vad lumanarile bine…asta era si ideea :)) sa nu stiti cati ani am implinit.

Cum a fost experienta la Orsova (19)

Stiam ca zona are o manastire superba si imi doream sa fiu acolo de ziua mea. Se ajunge foarte repede cu masina din Orsova, aproximativ 5 minute. Se poate merge si pe jos dar era cam cald sa alegem varianta asta. Manastirea Sfanta Ana are o structura destul de moderna fiind inconjurata de gradini si ghivece cu flori care mai de care mai frumoase. Este pozitionata in asa fel incat se vede si pe timp de seara si pe timp de zi chiar din Parcul General Ion Dragalina. Este o manastire de calugarite fiind ridicata de Panfil Seicaru. Chiar la intrare se afla mormantul ctitorului. E un loc unde chiar poti merge sa te rogi in liniste si deloc aglomerat.

Cum a fost experienta la Orsova (20)

M-am despartit cu greu de terasa superba de la Casa Doma unde luasem cina cu o seara precedenta si unde imi bausem cafeaua in dimineata plecarii. Daca ar fi sa aleg din nou de pe booking cazare tot aici as merge.

Cum a fost experienta la Orsova (23)

In ultima zi am reusit sa prindem si noi loc in vaporul ce facea plimbari pe Dunare pana la Cazane si la Capul lui Decebal. E important sa sunati cu o zi inainte si sa va faceti rezervare pentru ca pecarile sunt dimineata  in jur de ora 9. Noi am fost cu Vaporul Flamingo ce il puteti lua din Parcul General Ion Dragalina. Plimbarea a durat 3 ore dus-intors dar sincer nu simti cum trece timpul. Am avut muzica tot drumul si ghid turistic. Ca si pret a fost foarte ok, 35 lei/persoana.

Cum a fost experienta la Orsova (31)

Cum a fost experienta la Orsova (30)

Cum a fost experienta la Orsova (29)

Dupa plimbarea asta si dupa ce am vazut Cazanele Dunarii mi-am dat seama cu ce ne-a binecuvantat pe noi Dumnezeu si cum nu stim aprecia asta. Trebuie trecut pe lista lucruri de facut in viata. Eu sper sa mai merg si alta data pentru ca mi-a placut maxim si am facut prea putine poze :)).

Cum a fost experienta la Orsova (27)

Cum a fost experienta la Orsova (32)

Cum a fost experienta la Orsova (28)

Am condus si vaporul 2 minute :)), la asta chiar nu ma asteptam si multumesc domnului de la carma ce mi-a permis asta. A fost o experienta foarte faina.

Cum a fost experienta la Orsova (33)

La intoarcere am vazut putin si Baile Herculane pentru ca tot eram in zona. Nu am vizitat foarte mult pentru ca am vrut sa ajungem pe zi in Timisoara si stiam cat e de aglomerat drumul dar cu alta ocazie o sa dedicam un weekend si acestei statiuni de munte. Si de aglomerat na sa zicem ca inteleg dar mai multe tiruri ca pe soseaua Timisoara-Orsova eu nu am vazut nicaieri. Tot ce vreau sa va recomand e sa conduceti prudent pentru ca soselele sunt pline de teribilisti si neaparat sa aveti frane bune…trust me…unii depasesc fara sa le pese.

Cum a fost experienta la Orsova (35)

Dar cum tot ce e frumos se termina repede, m-am intors in Timi si la job si numar zilele pana la urmatorul concediu care se apropie cu pasi repezi. Greece i miss you! ❤

Outfit: rochie – Stradivarius, tatuaj –flashtattoos, sandale – CCC, poseta – H&M, pantaloni scurti – H&M, maiou – Sin Say

Photo credit: Gherghiceanu Flavius

         V-am pupat!  A.

PS: nu uita sa dai LIKE paginii mele de facebook dancing with my thoughts si o vezi pe unde ma mai plimb

Lasă un răspuns

