Turist la Budapesta

Turist la Budapesta (14)

Szia! 

Prima mea prietena a fost unguroaica, primul meu iubit ungur, mi-a placut langosul de cand ma stiu si cu toate astea nu am fost curioasa deloc de frumusetea capitalei Ungariei, Budapesta. Pana intr-o zi cand…

Cum am ajuns la Budapesta?

Am plecat din Timisoara mult mai tarziu decat ma asteptam, bineinteles din cauza bagajelor pe care mi le fac tot timpul pe ultima suta de metri. Ce sa mai zic de traficul din Timisoara la ora amiezii…greu am ajuns pe autostrada. Ce m-a bucurat a fost ca din Timisoara pana in Budapesta am mers doar pe autostrada si asa am mai castigat timp. Drumul e super bun, doar ca odata intrati in Ungaria, traficul e mega intens si noi am avut parte de multi nebuni ce depaseau inclusiv pe banda de urgente. La vama Nadlac nu am stat mai mult de 20 de minute si asta la intoarcere.

Turist la Budapesta (15)

Am ajuns foarte ok la Budapesta, pe la ora 17 ora locala, deci 18 ora noastra. Am avut un GPS functional offline, Sygic, ce vi-l recomand si voua. Il puteti descarca gratuit de pe telefon din Magazin Play. Pe noi ne-a dus exact la destinatie.

Unde m-am cazat?

Nu stiam cum arata cladirea unde se afla apartamentul in care ne-am cazat, asa ca dupa ce ne-am invartit putin pe strada respectiva, am hotarat sa sunam la Claudia Apartments pentru informatii. O unguroaica super simpatica si amabila, ce vorbea la perfectie engleza, a ajuns la noi intr-un timp relativ scurt si ne-a ajutat sa ne cazam.

Apartamentul in care ne-am cazat l-am gasit pe booking unde avea o nota destul de mare, 9. Cu toate utilitatile, mai mult decat ne-am asteptat si intr-o zona foarte buna la 20-25 de minute de mers pe jos de centru. Am ajuns foarte usor si fara GPS si am circulat foarte mult pe jos, recordul fiind sambata cand am parcurs 18,5 km.

Turist la Budapesta (17)

Noaptea, Budapesta e feerica, de vis, chiar de neexprimat in cuvinte. Nici chiar pozele ce am incercat sa le realizam nu surprind frumusetea noptii in Budapesta. Personal, as fi vrut sa ma plimb mai mult pe timp de noapte daca nu eram asa obosita dupa o zi intreaga de plimbat. Noaptea e super romantic sa te plimbi pe faleza Dunarii.

Turist la Budapesta (18)

Am fost surprinsa de multitudinea de turisti straini, in special englezi si indieni. Am dat si peste cativa romani, dar mai putini decat ma asteptam.

Ce nu v-am spus despre GPS-ul pe care vi-l recomandam mai sus e ca el nu recunoaste denumirile in romaneste deci trebuie sa stiti traducerea din tara in care va aflati, in cazul meu in maghiara. Evident ca nu stiam denumirile si nu ne mai aflam acasa sa avem wireless sa cautam pe net asa ca eram putin disperati sa gasim pe undeva sa cumparam o harta a Budapestei. Ala a fost momentul in care am fost sigura ca Dumnezeu ne iubeste maxim, pentru ca in disperarea noastra sa tinem minte drumul sa nu ne ratacim, pe jos in drumul nostru gasim o harta deschisa, neatinsa de picior de om. Na mai spuneti voi ceva daca puteti la asta, ca noi am ramas fara explicatie.

Ne-am plimbat vineri seara vreo 3 ore pentru ca deja se facuse destul de frig si incepuse sa ploua. Am reusit sa vedem Parlamentul, Catedrala Sf. Stefan, Podul cu Lanturi si ne-am plimbat putin pe faleza Dunarii.

Am incheiat prima seara la Burger King, unde nu mai mancasem pana atunci. A fost delicios, exact cum imi spusese iubitul meu. E un fel de Mc Donalds mult mult mai bun. Preturile la meniuri erau destul de ok, ce mi-am luat eu a costat 1290 forinti.

Turist la Budapesta (2)

Turist la Budapesta (4)

Turist la Budapesta (1)

Ne-am trezit destul de devreme a doua zi, stiind cat de mult vrem sa vizitam, dar din pacate vremea nu a tinut deloc cu noi. Ploua atat de tare si vantul era atat de puternic incat nu puteai folosi umbrela. Ne-a fost destul de greu sa ne hotaram ce o sa facem in conditile astea si prognoza meteo nu era deloc optimista. Asa ca dupa ce am servit micul dejun la domiciliu, ne-am facut curaj sa iesim in ploaie.

Costa Coffee

Vroiam sa servim undeva in centru cafeaua asa ca luptandu-ne cu vantul crunt am reusit sa ajungem la Costa Coffee, cea mai buna dupa parerea mea dupa Starbucks. Bausem si in Anglia anul trecut asa ca stiam la ce sa ma astept. Am stat la Costa vre-o 3 ore in care am profitat ca aveam wireless si am mai postat cate ceva.

Catedrala Sf. Stefan

Ploaia incepea sa se mai opreasca asa ca ne-am indreptat catre Catedrala Sf. Stefan pentru a o vizita, pentru ca seara trecuta o vazusem doar din afara. Intrarea este libera desi e o cladire impresionanta. Obiectul cel mai faimos din interiorul Catedralei este mana dreapta a regelui Stefan.

Recunosc ca nu ma puteam abtine asa ca am intrat si in cateva magazine bine cunoscute ce exista si la noi ca: Zara, Bershka, CCC, Stradivarius, in speranta ca ploaia se va opri de tot. Preturile nu sunt deloc diferite de cele de la noi.

Unde am luat pranzul?

Intre timp se facuse ora pranzului si cautam un loc unde sa mancam ceva specific unguresc. Asa am gasit Doppio Pub & Restaurant, unde atat mancarea cat si servirea a fost excelenta. Nu pot spune despre portii ca sunt mari, dar sunt gustoase. Trebuie sa mai stiti ca aici se poate plati doar cash fara card.

Turist la Budapesta (21)

Castelul Buda

Pe cand am terminat de mancat sa oprit si ploaia. Ieeeee….desi era aproximativ ora 17. Ne-am indreptat cu pasi repezi catre Castelul Buda. Se inoptase deja pe cand am ajuns noi dar cred ca nu ne-am fi bucurat atat de mult de priveliste pe zi cat am facut-o pe timpul noptii. Noi am preferat sa ajungem la Castel pe una din multele poteci care urca pe dealul Castelului. Dar sigur ca puteti folosii si autobusul public sau trenul funicular de la Podul cu Lanturi.  Castelul se afla situat de-a lungul Dunarii asa ca iti e aproape imposibil sa il ratezi.

Turist la Budapesta (23)

Turist la Budapesta (22)

Turist la Budapesta (19)

Turist la Budapesta (24)Turist la Budapesta (20)

Croaziera pe Dunare

Dupa Castelul Buda am pasit cu pasi repezi catre locul de imbarcare pe vaporasul cu care urma sa facem o plimbare de seara pe Dunare. Stiam aproximativ pe unde se afla asa ca am ajuns sa si alergam la un moment dat pentru a putea ajunge la timp. Dar ce mai conteaza la experienta superba ce am avut-o apoi. Am calatorit cu Portum Lines Cruises cu doar 8 euro de persoana in care era inclus si un pahar de vin fiert. O ora superba in care pur si simplu am uitat de tot si ma bucuram de fumusetea Budapestei si de companiei iubitului meu.

Nu am mai facut nimic special dupa aceea doar ne-am plimbat mult mult pana tarziu in noapte, bucurandu-ne de absolut orice ca doi copii indragostiti.

Pantofii de pe malul Dunarii

A venit si ultima noastra zi in capitala Ungariei, e duminica… Un soare puternic ne-a trezit destul de devreme si ne-a tras pur si simplu de picioare sa iesim mai repede din casa. Dupa ce am servit o cafea in cafeneaua California Coffee Company cu o vedere superba catre Catedrala Sf. Stefan, ne-am grabit sa vedem pantofii de pe malul Dunarii despre care tot auzisem. La aproximativ 300 de metrii de cladirea Parlamentului se afla perechi de pantofi vechi, ruginiti, facuti din fier, o sculptura ce reprezinta un memorial si monument al evreilor maghiari, care au fost impuscati pe malurile Dunarii. Grupuri intregi erau aliniati pe malurile  Dunarii, li se ordona sa isi scoata pantofii si erau impuscati, astfel trupurile lor cadeau in rau.  Locul este foarte vizitat si seara e plin de lumanari.

Trebuie sa va spun neaparat ca am mancat un langos cu cascaval si smantana de m-am lins pe degete, undeva pe langa trenul funicular de la Podul cu Lanturi.

Turist la Budapesta (32)

Turist la Budapesta (30)

Turist la Budapesta (33)

Bastionul Pescarilor

Am ajuns, de acesta data cu masina pentru a mai economisi timp, la Bastionul Pescarilor, cel mai important punct panoramic al Budapestei. E unul din cele mai importante obiective turistice asa ca era plin de turisti de toate nationalitatile. E locul unde cu greu poti lasa aparatul foto jos din mana.  Pentru a ajunge aici trebuie sa traversati, daca veniti din Pesta, unul din podurile peste Dunare si apoi cu ajutorul unor indicatoare o sa urcati pe un drum serpuit pana la bastion. Aici puteti vedea si Biserica Matthias, puteti servi masa si consuma o bautura cu o panorama excelenta si de neuitat.

Turist la Budapesta (36)

Turist la Budapesta (41)

Tropicarium Budapesta

Ultimul nostru obiectiv turistic a fost Tropicarium. Nu stiu cum puteti ajunge altcumva decat cu masina, pentru ca noi asa am mers, fiind destul de departe, undeva pe la periferia Budapestei. E cel mai mare acvariu sarat din Europa Centrala  si contine sute de animale. Preferatele mele au fost: maimutele, crocodilii si rechinii. Era pentru prima oara cand vedeam un crocodil si din pacate nu se misca prea mult. Cel mai impresionant e tunelul cu rechini si pisici de mare. As fi stat acolo toata ziua sa vad cum se plimba rechinii desupra capului meu. Exista la iesire un bazin cu pisici de mare foarte prietenoase ce stau sa fie mangaiate.

Taxa de intrare e de 2300 forinti pentru adulti si e bine de stiut ca se poate vizita si duminica.

Turist la Budapesta (44)

Ciudatenii din Budapesta:

  • toti pietonii trec pe rosu
  • exista o tipa ce merge pe strada si trage fetele de par (inclusiv pe mine)
  • un magazin de adidasi se numeste Pig Shoes
  • fetele erau imbracate pe strada ca vara desi erau 9 grade afara

Ce  m-a surprins in mod placut:

  • toata lumea stia engleza in magazine, restaurante, cafenele, pe strazi, la obiective turistice
  • ungurii sunt foarte amabili

Outfit: blugi-Lidl, bluza rosie –H&M, poseta- Jadu, palton verde-Stradivarius, colier –H&M, vesta-Bershka

Photo credit: Gherghiceanu Flavius

V-am pupat!  A.

PS: nu uita sa dai LIKE paginii mele de facebook dancing with my thoughts daca vreti sa fiti la curent cu ce am mai vizitat si ce o sa ma vizitez anul acesta

Lasă un răspuns

